معرفی نوع تعدیل یافته ملاک cp مالوز و کاربردهای آن

پایان نامه
چکیده

معمولاً در پدیده هایی که به وسیله رگرسیون مدل می شوند، تعداد متغیرهای کمکی موجود در مدل بسیار زیاد است. افزایش تعداد متغیرهای کمکی در مدل های رگرسیون باعث افزایش هزینه جمع آوری داده ها، افزایش خطاهای نمونه گیری و غیر نمونه گیری در فرآیند مدل سازی، و بروز هم خطی های چندگانه بین متغیرهای کمکی می گردد. تمامی مسائل ذکر شده در بالا، افزایش واریانس برآوردگرها می گردد که به معنی تغییرپذیری بالای ضرایب رگرسیونی و در نهایت ناپایداری مدل های برازش شده می گردد. بدین منظور است که از فرآیند انتخاب متغیر برای کاهش متغیرهای درون مدل با بیشینه کارایی استفاده می گردد. اما در مدل هایی با تعداد متغیرهای کمکی زیاد، برآوردهای رگرسیونی معمول، برآوردهای کوچک تری از ضرایب رگرسیونی واقعی فراهم می-آورند. این مسأله باعث می شود که فرآیند انتخاب مدل به همراه روش رگرسیون ریج برای برآورد پارامترها استفاده گردد. آماره c_p (j,?) مالوز که در سال 1973 توسط مالوز پیشنهاد شد، ملاکی است که امکان استفاده هم زمان از فرآیند انتخاب مدل و روش رگرسیون ریج را فراهم می آورد. اما این ملاک دارای اریبی ثابتی است که در برخی موارد قابل چشم پوشی نیست. به همین دلیل در این بررسی به معرفی ملاک انتخاب مدل جدیدی خواهیم پرداخت که نااریب است و در فرآیند انتخاب مدل هم زمان بهتر از c_p (j,?) عمل می نماید. این ملاک را ?mc?_p (j,?) می نامیم و در این پایان نامه خواص آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

منابع مشابه

معرفی آواشناسی قانونی و برخی کاربردهای آن

مقالة حاضر به معرفی آواشناسی قانونی و برخی کاربردهای آن می‌پردازد. منظور از آواشناسی قانونی، به‌کارگیری یافته‌های علم آواشناسی در حل مسائل حقوقی و قانونی است. در این مقاله نشان داده می‌شود چگونه آواشناسان می‌توانند در تشخیص هویت سخنگویان، تشخیص زبان و لهجه و آوانگاری (تبدیل گفتار به نوشتار) به مراجع اجرای قانون کمک کنند.

متن کامل

معرفی آواشناسی قانونی و برخی کاربردهای آن

مقالة حاضر به معرفی آواشناسی قانونی و برخی کاربردهای آن می پردازد. منظور از آواشناسی قانونی، به کارگیری یافته های علم آواشناسی در حل مسائل حقوقی و قانونی است. در این مقاله نشان داده می شود چگونه آواشناسان می توانند در تشخیص هویت سخنگویان، تشخیص زبان و لهجه و آوانگاری (تبدیل گفتار به نوشتار) به مراجع اجرای قانون کمک کنند.

متن کامل

معرفی مفهوم خردمندی در روان‌شناسی و کاربردهای آموزشی آن

  مفهوم خردمندی [1] در متون فلسفی و دینی دارای قدمتی دیرینه است، اما از حدود دو سه دهه اخیر این موضوع وارد مباحث و پژوهش‌های تجربی در عرصه‌های مختلف روان­شناسی شده است. نظریه‌پردازان مختلف با توجه به جهت‌گیری فلسفی خود و حیطه‌ای که در روان­شناسی بر آن متمرکزند، به تعریف این مفهوم پرداخته‌اند، ولی تاکنون تعریف مورد توافقی پدید نیامده است. روان­شناسی تربیتی نیز با بهره‌گیری از این مفهوم، نظریه‌ها...

متن کامل

معرفی مفهوم خردمندی در روان شناسی و کاربردهای آموزشی آن

مفهوم خردمندی [1] در متون فلسفی و دینی دارای قدمتی دیرینه است، اما از حدود دو سه دهه اخیر این موضوع وارد مباحث و پژوهش های تجربی در عرصه های مختلف روان­شناسی شده است. نظریه پردازان مختلف با توجه به جهت گیری فلسفی خود و حیطه ای که در روان­شناسی بر آن متمرکزند، به تعریف این مفهوم پرداخته اند، ولی تاکنون تعریف مورد توافقی پدید نیامده است. روان­شناسی تربیتی نیز با بهره گیری از این مفهوم، نظریه ها و...

متن کامل

معرفی و خواص سانسور نوع دوم پیشرو تعمیم یافته

این مقاله ابتدا به مفهوم زمان شکست پرداخته و سپس سانسور و انواع آن، به خصوص طرح سانسور نوع دوم پیشرو تعمیم یافته را به همراه خواص آن در قالب قضایایی معرفی نموده است. همچنین مثالی برای روشن تر شدن این نوع طرح بیان گردیده است.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شیراز - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023